Bayadır bişeyler yazmıyodum.Pek bişeylerde yapmadım aslında,rakı içtim,dinlendim,gezdim tozdum.Biraz kafa kurcalayan benimde merak ettiğim bi yazı yazıyım dedim.Bir video da 1 sn de 24 kare(resim) arka arkaya gösterilir.Yani video demek farklı 24 tane resme 1 sn bakma işlemi oluyor.Bazı tekniklerle bu 24 resim 25 resme çıkarılabiliyor.Fakat o kare boş bir resim olsa bile insan gözü ile bu algılanamıyor,aslında o kareyi yani resmi görüyoruz ama 1sn nin 25/1 zaman kadar ekranda kaldığı için algılayamıyoruz.Fakat beynimiz yine her zaman ki gibi bunu algılıyor.
1950 yılında ilk kez 25. kare üzerine çalışan James Vicary adlı bilim adamı bu konu ile ilgili ilk deneyini geçekleştirdi. Deney de ki filmde 25. fotoğraflarda kola iç mısır ye yazıyordu yazılar o kadar dar bir zaman diliminde geçiyordu ki gözle algılamak imkansızdı. Vicary bu deney sonunda kola satışlarının %18 mısır satışlarının %57 arttığını gördü.
Subliminal mesaj olayına gelince: Bu filmlerin içinde geçen herhangi bir zaman diliminde veya dergideki bir resimde hiç dikkatinizi çekmiycek ve sisli,buğulu veya ters bir şekilde bir mesaj yayınlama olayına Sübliminal msj deniyor.Gözlerimiz bunu algılayamasada bilinç altımızda bi yerlerde kalıyor bu mesaj.
Bunu fırsat bilen büyük markalar 25. kare ve subliminal mesajı birletirip satışlarının dan büyük kar elde etmiştir. Bu yöntemi bir çok büyük firma kullanmıştır.
Tabi 25. kare her zaman reklam amaçlı kullanılmamıştır bazen kendi kültürlerini ve yaşam tarzlarını(özellikle Amerika) yerleştirmek için kullanmışlardır.
Bu yöntem başta Rusya olmak üzere bir çok ülke de yasaklanmıştır. Çünkü özellikle çocuklar için çok büyük bir tehlike haline gelmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder